Nie trać potencjału zdjęć z eventów – poradnik dla organizatorów wydarzeń

Jeśli organizujesz event, prawdopodobnie zatrudniasz fotografa, aby zrobił zdjęcia. Ale czy wiesz, jak w pełni wykorzystać potencjał marketingowy zdjęć? W tym artykule przedstawiam 10 sposobów, w jakie możesz wykorzystać zdjęcia z eventu, aby pracowały dla wizerunku Twojej firmy.

10 sposobów na wykorzystanie zdjęć z wydarzenia w Twojej firmie.

  1. Wykorzystaj zdjęcia prelegentów, aby przedstawić ich i ich prelekcje na swoich Social Mediach.
  2. Pokaż zwycięzców jeśli na fotografowanym wydarzeniu były rozdawane jakieś nagrody.
  3. Stwórz albumy zdjeć z wydarzenia.
  4. Użyj zdjęcia z eventu do druku ulotek, plakatów, kalendarzy.
  5. Po wydarzeniu stwórz ankietę zadowolenia
  6. Stwórz film z pokazem slajdów z wydarzenia.
  7. Użyj zdjęć do newslettera z podziękowaniami za uczestnictwo.
  8. Wydrukuj zdjęcia i udekoruj nimi ściany Waszego biura
  9. Stwórz własną bazę zdjęć stockowych.
  10. Udostępnij zdjęcia dla partnerów i patronów medialnych.

Zorganizowałeś wydarzenie w Twojej firmie. Frekwencja dopisała, z każdej strony otrzymujesz podziękowania i gratulacje od pracowników.

Jest sukces!

Fotograf eventowy również podziękował, poinformował jeszcze raz kiedy możesz spodziewać się zdjęć z wydarzenia – czas, aby na spokojnie zająć się podsumowaniem.

Po kilku dniach (albo tak jak to jest w moim przypadku – nazajutrz) otrzymujesz gotowy reportaż z wydarzenia. To prawie 200 zdjęć! Super!  Oglądasz, przeżywasz jeszcze raz niedawne emocje, szukasz siebie i współpracowników na zdjęciach. Czasem się uśmiechniesz, czasem powiesz WOW. Dobry fotograf reportażowy!

Pewnie już wiesz, że trzeba będzie zamieścić zdjęcia w formie galerii na stronie internetowej. 

Wrzucasz lub przekazujesz do wrzucenia potężną ilość 200 zdjęć. Dodajesz post na social media swojej firmy informacje o pełnej galerii i cyk – po robocie 🙂

Czy nie masz wyrzutów sumienia? Czy zrobiłeś/zrobiłaś wszystko aby wykorzystać w pełni potencjał tych zdjęć? Czy możesz zrobić coś jeszcze, aby pieniądze przeznaczone na fotografa eventowego zapracowały i przyniosły zysk?

Oczywiście!

Najważniejsze to zachować spokój i rozplanować sobie działania związane ze zdjęciami z eventu.

Przed Tobą kilka porad od fotografa eventowego, jak jeszcze możesz wykorzystać marketingowo zdjęcia które otrzymujesz.

1. Wykorzystaj zdjęcia prelegentów, aby przedstawić ich i ich prelekcje na swoich Social Mediach.

Jeśli na Twoim wydarzeniu odbywały się panele – opisz nad czym pracowały poszczególne grupy i jakie były ich wnioski. To samo się tyczy debat i poszczególnych prelekcji. 

2. Pokaż zwycięzców jeśli na fotografowanym wydarzeniu były rozdawane jakieś nagrody.

Przybliż ich postaci i to co reprezentują. Poza własnymi obserwującymi, informacja trafi również do obserwujących laureatów.

3. Stwórz albumy zdjeć z wydarzenia.

Na Facebooku, oraz na swojej stronie internetowej. Może nawet udostępnij wszystkie zdjęcia do pobrania dla uczestników.

✅ Pamiętaj, aby zdjęcia nie były za duże, 1920px na długim boku (2 MP) to bardzo dobra rozdzielczość jeśli chodzi o internet. Czasem wystarczy aby miały 800x600px.

4. Użyj zdjęcia z eventu do druku ulotek, plakatów, kalendarzy.

Niektóre zdjęcia z wydarzeń które dostarczam są dość uniwersalne. Nie widać na nich brandingu czy innych elementów które osoba (szczególnie osoba która nie była uczestnikiem) skojarzy z konkretną konferencją czy innym wydarzeniem. Są to kadry uniwersalne których z powodzeniem użyjesz na ulotce czy plakacie, przygotowując ofertę dla klienta, czy materiały na kolejne wydarzenie. 

5. Po wydarzeniu stwórz ankietę zadowolenia

Użyj zdjęcia z wydarzenia jako okładki do ankiety. To nie tylko dobre praktyka poenventowa i wspaniała okazja do nawiązywania relacji, ale również okazja do podzielenia się zdjęciem i wywołanie zaangażowania uczestników.

✅ Do utworzenia takiej ankiety możesz użyć:

  • systemu do wysyłki newsletterów (np. Freshmail) jeśli posiadają integrację z serwisami jak np WebAnkieta, Survio,  
  • użyć darmowych ankiet Google,  
  • stworzyć ankietę na swojej stronie internetowej
  • utworzyć ankietę w systemie którym zarządzasz wydarzeniem
  • jeśli Twoje wydarzenie nie jest duże, możesz też użyć darmowej wersji aplikacji JotForm.

Sprawdź w jaki sposób zbieram feedback jako fotograf wydarzeń (informacje już wkrótce).

6. Stwórz film z pokazem slajdów z wydarzenia.

Może to być krótki film jedynie ze zdjęciami (większość ludzi lubi kiedy grafika się rusza, tym bardziej jeśli jest dobry, dynamiczny montaż), albo możesz nagrać wpis vlogowy z podsumowaniem wydarzenia.

7. Użyj zdjęć do newslettera z podziękowaniami za uczestnictwo.

Napisz krótka wiadomość z podziękowaniami i użyj do tego zdjęcia z wydarzenia. Jeśli masz już gotową galerię zdjęć – możesz w mailu zaprosić do obejrzenia całej. Takiego maila możesz też wykorzystać do udzielenia uczestnikom specjalnego rabatu lub wyjątkowej oferty.

Tutaj musisz poświęcić trochę więcej czasu zarówno podczas wydarzenia, jak i po. Jeśli jest jakiś uczestnik, który sam interesuje się zdjęciam – poproś go o kontakt po evencie, i prześlij zdjęcia jako podziękowanie za udział 

8. Wydrukuj zdjęcia i udekoruj nimi ściany Waszego biura

W moim reportażu staram się zawsze dostarczać zdjęcia, które nie są typowe dla eventu. Nazywam to art-into-business ( przeczytasz o kadrach art-into-business tutaj). Wykorzystuje do tego moje zamiłowanie do fotografii ulicznej (srteetphotography), gdzie staram się znaleźć ciekawe połączenia faktury, sytuacji, kontrasty, czy zwyczajnie sztukę.

Możesz tez wydrukować zdjęcia np prezesa firmy, lub prelegenta i wręczyć w pięknej ramie w ramach prezentu. 

Innym pomysłem może tez być stworzenie firmowego kalendarza ze zdjęciami dostarczonymi przez fotografa.

9. Stwórz własną bazę zdjęć stockowych.

Nie wszystkie zdjęcia muszą być od razu kojarzone z wydarzeniem. Część z nich może zostać użyta jako element posta lub jakiegoś druku lub publikacji. Możesz także wykorzystać je do odświeżenia strony internetowej.

10. Udostępnij zdjęcia dla partnerów i patronów medialnych.

Partnerzy wydarzenia, czy patroni medialni zwykle dodają coś na swoich social mediach czy też na stronach internetowych w postaci wpisu blogowego. Udostępnij im kilka wybranych zdjęć. Stwórz materiał prasowy – paczkę w której znajdą zdjęcia, agendę wydarzenia i krótkie podsumowanie eventu. Stworzone w ten sposób artykuły będą linkowały do Twojej strony, a także dotrą do większej ilości ludzi.

Podpowiem Ci jak sprawić aby zdjęcia z eventu zapracowały dla Twojego wizerunku!

Chętnie pomogę Ci ze zdjęciami które już masz i odpowiem na pozostałe pytania 🙂

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Opublikowano

w

,

przez