Studyjny portret biznesowy a sesja wizerunkowa – jaką sesję biznesową wybrać dla siebie?

Wizerunek to kluczowy element, który kształtuje naszą reputację, a w dzisiejszych czasach również wpływa na sukces w pracy i biznesie. Portret biznesowy to jeden ze sposobów, aby zbudować profesjonalny wizerunek w sieci. Dowiesz się jakie są różnice między dwoma rodzajami portretów biznesowych: studyjnym i środowiskowym. Mam nadzieję, że choć trochę pomoże Ci wybrać odpowiedni rodzaj…

Każdy kto jest obecny w internecie w jakiś sposób ukazuje swój wizerunek. Czy to udostępniając zdjęcia z grilla na Facebooku, czy to budując swój profesjonalny wizerunek w sieci. Nie każdy potrzebuje profesjonalnego portretu. Jednak jeśli publikujemy w sieci, jesteśmy specjalistami, sprzedajemy coś, poważnie podchodzimy do budowania wizerunku w sieci – portret biznesowy jest czymś wymaganym. Dobra sesja biznesowa dostarczy Ci dobre zdjęcia biznesowe, które bezpośrednio pomagają nam w budowaniu profesjonalnego wizerunku.

Jakie są cechy i rodzaje portretu biznesowego i sesji wizerunkowej? Co wybrać? Jaki portret biznesowy będzie dla Ciebie najlepszy?

Portrety biznesowe możemy ograniczyć do dwóch typów:

Wybierz studyjny portret biznesowy, jeżeli:

  • Lubisz klasykę – portret na jednolitym tle jest klasyką i sprawdzi się do wszelkich zastosowań, czy to jako profilowe na linkedIn, czy jako zdjęcie na stronie, zdjęcie do czasopisma
  • Będziesz chciał usunąć ze zdjęcia tło (wyszparowac postać)
  • Nie czujesz, że w twoim charakterze pracy, otoczenie/miejsce pracy jest istotne dla wizerunku, lub nie ma w nim nic charakterystycznego 
  • Nie masz w planie długoterminowej strategii budowania wizerunku
  • Chcesz zapłacić mniej (studyjny portret biznesowy cena)
  • Potrzebujesz tylko odświeżyć swoje zdjęcie
  • Nie masz planu na to jakich zdjęć wizerunkowych potrzebujesz

W portrecie studyjnym pracujemy odpowiednim ustawieniem światła. To od niego zależy klimat portretu – czy oświetlenie będzie równe i miękkie i będzie dawało efekt spłaszania, czy z drugiej strony, wręcz dramatyzmu.

Na zdjęciu pojawiasz się tylko Ty, i na tym budujemy przekaz zdjęcia. Mimika, ułożenie rąk, pozycja głowy czy kąt kadrowania, wszystko pracuje aby pokazać Cię z profesjonalnej strony. Do zdjęcia które wzbudzi zaufanie. 

Do zdjęć możesz użyć odpowiednich dodatków. Czy to odpowiednia biżuteria, odpowiedni strój, charakterystyczny gest, czy charakterystyczny przedmiot (np. aparat dla fotografa).
Należy pamiętać o jednym – to są jedynie DODATKI DO SESJI BIZNESOWEJ, głównym tematem jesteś Ty.

Dobrze jest przed taką sesją zaliczyć wizytę u fryzjera.
Na sesje biznesowe w studio zwykle proponuje opiekę makijażystki.

Różnorodność biznesowych portretów studyjnych.

Odpowiednio operując oświetleniem możemy wywołać odpowiednie wrażenia z odbioru fotografii.
Jeśli chcesz wiedzieć więcej o portretach studyjnych, rodzajach, podpowiedziach – przeczytaj wpis blogowy o biznesowym portrecie studyjnym (Informacje już wkrótce)

Cena sesji studyjnej zależy od ilości i różnorodności kadrów (najmniejszy pakiet to 3 zdjęcia) i metod obróbki (nie wszędzie potrzeba pełnego retuszu, a wystarczy zająć się najbardziej widocznymi sprawami).

Środowiskowy portret biznesowy – zwany również sesją wizerunkową.

Wybierz środowiskowy portret biznesowy, jeżeli:

  • Charakter Twojej pracy na to pozwala
  • Jeśli miejsce w którym pracujesz dopełni wizerunkowo to czym się zajmujesz (naprawiasz rowery – twoim naturalnym środowiskiem jest warsztat z narzędziami, jesteś deweloperem – plac budowy)
  • Nie lubisz zdjęć studyjnych bo potrzebujesz czegoś bardziej naturalnego 
  • Potrzebujesz większej ilości różnorodnych zdjęć do pracy swoim wizerunkiem
  • Lubisz ładne przestrzenie
  • Nie chcesz wydać milionów, a potrzebujesz trochę więcej zdjęć (reportażowa sesja wizerunkowa cena)

Wizerunkowe sesje biznesowe to przede wszystkim dwa rodzaje miejsc:
👉🏻 twoje naturalne warunki pracy (biuro, kawiarnia, sklep z sukniami ślubnymi, magazyn logistyczny, fabryka keramzytu),
👉🏻 i biznesowa przestrzeń miejska (np widoczna na zdjęciu sesja w pobliżu dworcu łódź fabryczna, czy przestrzeń coworkingowe).

Sesja wizerunkowa ma za zadanie odpowiednio dobranymi dodatkami (np narzędzia pracy) i miejscem, wzmocnić odbiór Twojego wizerunku i momentalnie skojarzyć i zapamiętać Cię z daną lokalizacją/tłem/dodatkami. Przez to zdjęcia wydają się ciekawsze.

Oczywiście korzystamy tutaj z naturalnego oświetlenia, ale bardzo często dodaje lampy błyskowe. Używam bezprzewodowych i w pełni mobilnych lamp błyskowych.
Sesja wizerunkowa cena

Sesja wizerunkowa nie należy do najtańszych, i właśnie dlatego nie mówimy tutaj już o zwykłym odświeżaniu zdjęcia na LinkedIn. Lokalizacja którą wybierzemy, dojazd na miejsce sesji, większa ilośc zdjęć – od tego jest uzależniona cena sesji wizerunkowej. Podczas sesji wizerunkowej jest więcej pracy koncepcyjnej, a także szersze konsultacje.

Zakończę wpis cytatem

„Każda fotografia jest propagandą

Martin Parr (angielski fotograf reportażowy, reklamowy, dokumentujący powojenną Anglię)

Czy nadal nie wiesz na jaką sesję biznesową się zapisać?👇🏻

Biznesowa sesja studyjna, czy biznesowa sesja wizerunkowa?

Chętnie pomogę Ci wybrać i odpowiem na pozostałe pytania 🙂

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *