Każdy kto jest obecny w internecie w jakiś sposób ukazuje swój wizerunek. Czy to udostępniając zdjęcia z grilla na Facebooku, czy to budując swój profesjonalny wizerunek w sieci. Nie każdy potrzebuje profesjonalnego portretu. Jednak jeśli publikujemy w sieci, jesteśmy specjalistami, sprzedajemy coś, poważnie podchodzimy do budowania wizerunku w sieci – portret biznesowy jest czymś wymaganym. Dobra sesja biznesowa dostarczy Ci dobre zdjęcia biznesowe, które bezpośrednio pomagają nam w budowaniu profesjonalnego wizerunku.
Jakie są cechy i rodzaje portretu biznesowego i sesji wizerunkowej? Co wybrać? Jaki portret biznesowy będzie dla Ciebie najlepszy?
Portrety biznesowe możemy ograniczyć do dwóch typów:
Wybierz studyjny portret biznesowy, jeżeli:
- Lubisz klasykę – portret na jednolitym tle jest klasyką i sprawdzi się do wszelkich zastosowań, czy to jako profilowe na linkedIn, czy jako zdjęcie na stronie, zdjęcie do czasopisma
- Będziesz chciał usunąć ze zdjęcia tło (wyszparowac postać)
- Nie czujesz, że w twoim charakterze pracy, otoczenie/miejsce pracy jest istotne dla wizerunku, lub nie ma w nim nic charakterystycznego
- Nie masz w planie długoterminowej strategii budowania wizerunku
- Chcesz zapłacić mniej (studyjny portret biznesowy cena)
- Potrzebujesz tylko odświeżyć swoje zdjęcie
- Nie masz planu na to jakich zdjęć wizerunkowych potrzebujesz
W portrecie studyjnym pracujemy odpowiednim ustawieniem światła. To od niego zależy klimat portretu – czy oświetlenie będzie równe i miękkie i będzie dawało efekt spłaszania, czy z drugiej strony, wręcz dramatyzmu.
Na zdjęciu pojawiasz się tylko Ty, i na tym budujemy przekaz zdjęcia. Mimika, ułożenie rąk, pozycja głowy czy kąt kadrowania, wszystko pracuje aby pokazać Cię z profesjonalnej strony. Do zdjęcia które wzbudzi zaufanie.
Do zdjęć możesz użyć odpowiednich dodatków. Czy to odpowiednia biżuteria, odpowiedni strój, charakterystyczny gest, czy charakterystyczny przedmiot (np. aparat dla fotografa).
Należy pamiętać o jednym – to są jedynie DODATKI DO SESJI BIZNESOWEJ, głównym tematem jesteś Ty.
Dobrze jest przed taką sesją zaliczyć wizytę u fryzjera.
Na sesje biznesowe w studio zwykle proponuje opiekę makijażystki.
Różnorodność biznesowych portretów studyjnych.
Odpowiednio operując oświetleniem możemy wywołać odpowiednie wrażenia z odbioru fotografii.
Jeśli chcesz wiedzieć więcej o portretach studyjnych, rodzajach, podpowiedziach – przeczytaj wpis blogowy o biznesowym portrecie studyjnym (Informacje już wkrótce)
Cena sesji studyjnej zależy od ilości i różnorodności kadrów (najmniejszy pakiet to 3 zdjęcia) i metod obróbki (nie wszędzie potrzeba pełnego retuszu, a wystarczy zająć się najbardziej widocznymi sprawami).
Środowiskowy portret biznesowy – zwany również sesją wizerunkową.
Wybierz środowiskowy portret biznesowy, jeżeli:
- Charakter Twojej pracy na to pozwala
- Jeśli miejsce w którym pracujesz dopełni wizerunkowo to czym się zajmujesz (naprawiasz rowery – twoim naturalnym środowiskiem jest warsztat z narzędziami, jesteś deweloperem – plac budowy)
- Nie lubisz zdjęć studyjnych bo potrzebujesz czegoś bardziej naturalnego
- Potrzebujesz większej ilości różnorodnych zdjęć do pracy swoim wizerunkiem
- Lubisz ładne przestrzenie
- Nie chcesz wydać milionów, a potrzebujesz trochę więcej zdjęć (reportażowa sesja wizerunkowa cena)
Wizerunkowe sesje biznesowe to przede wszystkim dwa rodzaje miejsc:
👉🏻 twoje naturalne warunki pracy (biuro, kawiarnia, sklep z sukniami ślubnymi, magazyn logistyczny, fabryka keramzytu),
👉🏻 i biznesowa przestrzeń miejska (np widoczna na zdjęciu sesja w pobliżu dworcu łódź fabryczna, czy przestrzeń coworkingowe).
Sesja wizerunkowa ma za zadanie odpowiednio dobranymi dodatkami (np narzędzia pracy) i miejscem, wzmocnić odbiór Twojego wizerunku i momentalnie skojarzyć i zapamiętać Cię z daną lokalizacją/tłem/dodatkami. Przez to zdjęcia wydają się ciekawsze.
Oczywiście korzystamy tutaj z naturalnego oświetlenia, ale bardzo często dodaje lampy błyskowe. Używam bezprzewodowych i w pełni mobilnych lamp błyskowych.
Sesja wizerunkowa cena
Sesja wizerunkowa nie należy do najtańszych, i właśnie dlatego nie mówimy tutaj już o zwykłym odświeżaniu zdjęcia na LinkedIn. Lokalizacja którą wybierzemy, dojazd na miejsce sesji, większa ilośc zdjęć – od tego jest uzależniona cena sesji wizerunkowej. Podczas sesji wizerunkowej jest więcej pracy koncepcyjnej, a także szersze konsultacje.
Zakończę wpis cytatem
„Każda fotografia jest propagandą”
Martin Parr (angielski fotograf reportażowy, reklamowy, dokumentujący powojenną Anglię)
Czy nadal nie wiesz na jaką sesję biznesową się zapisać?👇🏻
Biznesowa sesja studyjna, czy biznesowa sesja wizerunkowa?
Chętnie pomogę Ci wybrać i odpowiem na pozostałe pytania 🙂
Dodaj komentarz